Webconcept

Er is online zoveel mogelijk. Een mooie website, informatieve nieuwsbrief, prikkelend blog, sprankelende social media accounts en mobiele app. Dit is slechts een greep uit de online tools om je doelgroep te bereiken.

Beperkt door tijd en budget moet je keuzes maken. Dus welke tools zet je in en met welk doel? Linking Pixels helpt je de vraag onder woorden te brengen: wat wil je bereiken, wat je uit wilt stralen? We stellen een webconcept op waarin de doelgroep centraal staat. Omdat je nu weet wie je doelgroep is en wat ze wil, kan de juiste keuze gemaakt worden. En niet onbelangrijk: de keuze maken die bij jouw organisatie past. Tools worden ingezet om elkaar versterken, en staan niet op zichzelf.

Online verbinden met je gebruikers

Verbinding met je doelgroep is onmisbaar om contact te krijgen en te zorgen dat mensen geïnteresseerd raken en blijven in jouw organisatie. Hiervoor is het van cruciaal om duidelijk te krijgen wie je doelgroep is en wat ze beweegt. Dit doen we d.m.v. personas (steekpersonen die representatief zijn voor doelgroepen), user scenario (wat doet en denkt een bezoeker op jouw website) en customer journey (hoe komt de bezoeker met jouw uitingen in contact).

Interaction Design

Functionaliteit en structuur van een nieuwe of bestaande website is de basis. Met behulp van wireframes en sitemaps brengen we wensen, functionaliteiten en content in kaart. Dan hebben we iets tastbaars om over te praten en afstemming te bereiken tussen alle betrokken partijen in het project. Een prototype, wireframes waar als een echte website doorheen geklikt kan worden, geeft al een echte belevenis van een website. Maar op dit punt van het proces kan er nog van alles veranderd worden.

 

Visueel design

De volgende stap is het goedgekeurde functioneel ontwerp om te zetten in een visueel design. Hier smelten layouts, kleuren, logo, typografie samen tot een aantrekkelijk geheel. Alles wordt ingezet om jouw doelgroep aan te spreken en te verbinding. De vormgeving is uiteraard op basis van een responsive framework, dus net zo mooi op desktop als op tablet en mobiel. In het visuele ontwerp worden verschillende paginasoorten geschetst.

Bouwen van de website en CMS

Visueel en functioneel ontwerp worden uiteindelijk samengevoegd toe een dynamisch en werkend geheel van HTML/CSS in een Content Management Systeem (CMS). Dit wordt door een externe partij of door Linking Pixels gedaan. Linking Pixels maakt hiervoor gebruikt van WordPress. Voordat content wordt toegevoegd wordt de website eerst uitgebreid getest.

Helder communiceren

Webteksten, die leesbaar en vindbaar zijn. Afbeeldingen die de tekst aanvullen en uitstraling geven aan de website. Dat maakt het uiteindelijk helemaal echt. Content kun je zelf toevoegen in het CMS of Linking Pixels kan teksten voor je schrijven en toevoegen.

Met ervaring in marketing en oog voor conversie-doelstellingen kan Linking Pixels je nog verder helpen je doelgroep te bereiken zodat dat de gebruiker vindt wat hij zoekt. Een aankoop moet soepel verlopen en vertrouwen bieden, een inschrijving voor een nieuwsbrief verdient een nette bevestiging. Wanneer de bezoeker met een prettig gevoel jouw website verlaat, dan heb je echte verbinding. Een met een persoonlijke nieuwsbrief of geïnformeerde blogberichten kun je de opgebouwde verbinding met je doelgroep vasthouden.

 

© LinkingPixels Webdesign 2014